Alla inlägg den 17 december 2014

Av inger Nilsson - 17 december 2014 16:44

 Idag har snön fallit. Det kom inte så mycket men julstämningen infann sig och ute blev det lite ljusare. I söndags var jag på en adventskonsert i Skärholmens kyrka. Där sjunger min dotter Elisabeth och hennes man Per. Det var högtidligt och mycket stämningsfullt.Det var gospelkören, barnkörer och orkester med en saxofonist. Det var underbart att lyssna till barnkören som sjöng många fina julsånger och deras inlevelse i musiken.De sjöng en julsång som Carola har sjungit in. Den heter HIMLEN I MIN FAMN. Den övade jag in till julfesten när jag jobbade som lärare i skolan. Då saknade jag verkligen mitt skoljobb och alla julfester. Jag fick lite tårar i ögonen.

Så här lyder första versen:

Är du en av tusen små? Är du han dom väntar på?

Du mitt lilla barn, en ängel givit namn

Är du jordens dolda skatt? Jag fått skydda denna natt.

Är det själva himlen som jag gungar i min famn.

Under det att barnkören sjöng kom det fram en mamma med sin bebis. Det var verkligen effektfullt

I går hade jag glöggmingel här med några grannar. Jag hade bakat Ullas havrekakor. De blev jättegoda. Jag kan verkligen rekommendera dig att baka dom. Receptet finns på nätet. Jag hade också bl.a gjort tunnbrödsrullar med fetaost och soltorkade tomater. Kul med lite sådant inför jul.

Adventskramar från Bloggtanten 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards