Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Stammad julgran

Av inger Nilsson - 9 december 2014 16:28

Jag tycker det är roligt att ha en julgran inne men har ganska svårt att få plats med den. I en tidning såg jag ett hemrepotage där de hade en stammad julgran. Det ska jag ha en tänkte jag och gick ut i skogen för att hämta hem en. När jag kom hem tog jag bort grenarna en bra bit upp på stammen. En fin topp var nu kvar och jag satte dit ljus och lite gamla julprydnader. Det blev faktiskt väldigt fint. Jag tänkte klä stammen  med glitter men den var snyggare utan.

I söndags var jag på glöggmingel hos Sussi och Carro. Det var jättetrevligt och där fanns mycket gott att äta. Vi fick dela upp oss i lag och fick en uppgift att göra något juligt. Våt lag bestämde sig för att nissarna skulle vara politiker. Jag var tomtemor Magdalena Andersson och tomtefar var Stefan Löfven. Vi kallade det för omjul i dessa nyvalstider. Tomtefar undrade var alla nissarna var. Tomtemor svarade att det fanns inga klappar kvar i ladorna. De var tomma. Nissarna kom också med kluriga kommentarer. Det är kul att träffas och göra något gemensamt. De två andra lagen gjorde en juldikt och sjöng. Det finns många härliga julsånger att välja på. Jag tycker fortfarande om "Tänd ett ljus och låt det brinna". Sången säger så mycket. Den har ett fint budskap. Var rädd om varandra och ta det lugnt så ni orkar med julen. Miln träning varje dag är att kratta. Det får bli till snön kommer.

Kram till er i adventstid från Bloggtanten.

 
 
Ingen bild

niniz

18 december 2014 21:38

Vilket smart julgranstips! Vi har väldigt trångt hemma så det kanske kan komma till användning! Dock så tror jag inte mina syskon skulle bli så glada av att kapa av grenarna där nere :)

niniz.bloggplatsen.se

inger Nilsson

21 december 2014 17:32

Hej niniz!
Kul att du tyckte julgranstipset var bra. Grantoppen dekorerade jag med gammaldags kulor. Jag har fått mycket beröm för den stammade granen. De som har varit här och glöggat lite tyckte den var jättefin.
Ha en fin jul Hej från Bloggtanten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards