Alla inlägg den 4 december 2014

Av inger Nilsson - 4 december 2014 16:30

Nu har jag satt upp några ljusslingor ute runt portalen och i en gran. Jag såg i en tidning att dom hade satt en ljusslinga runt en spark och det gjorde jag. Det blev väldigt mysigt utanför dörren. 

På Lövis 3 i nya köket hade vi det stora julbaket första advent tillsammans med barn och barnbarn. Det var en mysig stämning med många tända ljus. Det doftade gott av pepparkakor och lussebullar. Ett jättefint pepparkakshus bakades och dekorerades. Jag ska ta en bild  och visa upp huset. Vi gjorde också julgodis bl.a Rocky Road. Man blandar ljus och mörk choklad tillsammans med dumlekola, mashmallows och salta nötter. Det blev jättegott.

Mina kissar ligger mycket inne och latar sig nu. Lakrits ligger i gungstolen, Saffran på byrån och Vanilj i soffan. På nätterna har dom musjakt under diskbänken. Jag har försökt att täta men mössen behöver ju bara några mm. för att komma in. 

Det är härligt att kunna vara ute och kratta varje dag. Jag har en stor tomt så det finns alltid någon plats att kratta på.

Jag kom att tänka på mormor Cecilia och hennes uttryck på 40 och 50 talet. När någon uppträdde lite tokigt sa hon "Är du rysk va". Det kanske passar i dessa tider 

Ha en fin adventstid Kramar från bloggtanten snart 81 år 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards