Alla inlägg den 26 juli 2014

Av inger Nilsson - 26 juli 2014 10:36

HEJ! alla ni i värmen

Tog en roddtur med dottern till bäverhyddan på andra sidan min fina badsjö. En härlig tur i kvällningen. Jag har en båt med fyra åror så vi kunde ro båda två. Det går fort framåt då. Vi fick se och höra bävern vid stranden. Den satt och gnagde på en trädstam. Vi följde  bävern utmed stranden. Den hoppade i och skulle till sin bäverhydda på andra sidan stranden. Vi följde efter med båten. Halvvägs in till hyddan gjorde bävern ett väldigt plask. Den var nog rejält arg på oss. Hade vi tagit kanoten så vet det sjutton om bävern inte hade fått omkull oss. Jag har satt in en bild på bäverhyddan förut. Bävrarna är starka djur. Det kan man se utav att de byggt hyddan med så kraftiga grenar. De gnager ner en tjock trädstam på nolltid för att få så god mat som möjligt. När en tand går av växer det ut en ny. Bävrarna är också smarta djur. Innan den stora hyddan på stranden har de byggt en tunnel under vattnet för att kunna skydda sig.

Hej från bloggtanten som gillar djur och natur

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards