Alla inlägg den 7 maj 2014

Av inger Nilsson - 7 maj 2014 12:56

 Upp med rullgardinen och öppnar fönstret och möts av småfåglars kvitter , solsken och en klarblå himmel. Jag går en runda i trädgården och tittar på allt som kommer upp. Det är något nytt varje dag. Jag har redan skördat spenat. Det går att sätta tidigt. Jag har ett litet växthus  där jag satte spenatfröna i en låda. Det blev en god babyspenat. När jag går omkring hörs lommens ödesmättade läte från sjön och tranornas vilda rop. I skogen hörs duvornas kuttrande. När min tvillingsyster och jag var små berättade vår mamma att vi frågade "Är det barnen som pratar i skogen? Nu väntar jag på gökens hoande. När jag har hört av dessa fåglar då tycker jag att våren kommit på riktigt. I år har vi fyra tranor i Skirenkärret. Det är säkert samma fåglar som kommer många år i rad. Jag läste i WWF tidningen att de sett en trana som var märkt. Den var 27 år. Mina tolvtassar Saffran, Lakrits och Vanilj har letat upp sina soliga platser och sitter och tvättar sig. De har nyss fått sin fiskfrukost. Nu är det vedklyvning och fönsterputs som gäller.  Jag tänker ofta  på att jag är prioiterad som har så mycket att glädjas åt runt  omkring mig.

Jag tänker på vårsången "ALLA FÅGLAR KOMMIT REN VÅRENS GLADA GÄSTER"

Hej från Bloggtanten 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards