Alla inlägg den 28 februari 2014

Av inger Nilsson - 28 februari 2014 11:45

Den här veckan har gått i friluftens tecken. Min dotter ingela som är specialpedagog har haft sportlov. Det är kul att kunna umgås lite mer då. Tvillingsyrran, jag och Ingela har gått korta sträckor på Sörmlandsleden. Det är härligt att komma ut i den fina skogen och känna ljuvliga dofter. Här omkring finns flera skogsreservat med riktigt gamla träd med olika lavar på. Det är mysigt att sätta sig i en glänta med kaffe och smörgåsar. Det är ett plus att bo i en stuga i skogen med träd och trädgård runt. Det är också kul att se mina tre gulliga kissar virvla runt och ha kul.

Ingela och jag har också varit på Plantagen och köpt sticklingar och en massa fröer. Det är verkligen härligt att snart kunna så. Det är lite tidigt nu men jag har satt frön till jordärtskockor.

Nu kommer varma rätter som serverades 1881 på Operakällaren.

Fiskfärs med Kräftsås 60 öre

Kalfsnitsel 60 öre

Chateanbriand 75 öre

Stekt kyckling 1 kr.

Kotlett med Erter 60 öre

Att dricka till Sherry Muskatell Helbutelj 6kr, Halfbutelj 3kr. 50 öre.

TA DIG TID ATT NJUTA LITE Kram från bloggtanten

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards