Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Nu kommer dom, var det ett UFO

Av inger Nilsson - 8 december 2013 14:10

I veckan bjöd jag mina trevliga grannar på glögg och tilltugg. Det är alltid roligt att träffas och samtala om vad som hänt i byn. Mycket prat och skratt blev det. I lördags var jag bjuden till Taxinge krog på julbord av Ingela med familj. Det var juligt och mysigt med mycket god mat. När vi åkte hem var det månsken och fem grader kallt och stjärnorna gnistrade på himlen.Då kom jag att tänka på en mystisk och underlig händelse. Det var exakt samma väder den natten. Detta hände i granngården hos Kalle på Skiren. Jag har känt Kalle sen jag var liten. Då gick min syster och jag och hämtade mjölk som vi sedan förvarade i vår brunn. Vi hade inte el på den tiden så något kylskåp fanns inte. Vi fick också mjölka ibland. Den händelsen som jag ska berätta om hände på 80-talet. Kalle gick ofta ut i skogen med geväret på axeln. Det var också lite gläntor här och där. När han kommer till en glänta får han se något mystiskt. Det var som en rund ring där det fanns nedslag av fyra stora larvfötter. I mitten av ringen fanns en avbränd yta. Runt ringen fanns det en röd och vit smet. FOA var där och konstaterade att smeten innehöll strontium som finns i raketbränsle. Jag var där och tittade flera gånger. Det var en strid ström av människor som var nyfikna och kom för att titta. Tidningen Södertäljeposten var där så det stod ju om händelsen i tidningen. Ingen har någonsin kommit på vad som stod på platsen. Det har spekulerats i om det var FOA som hade någon provflygning och inte ville berätta om det. Det hade verkligen varit kul att få veta något om detta. Jag har funderat mycket. Jag berättade händelsen för mitt barnbarn. Han frågade om det var en sann historia. Ja, den händelsen är verkligen sann. VAR DET ETT UFO? 

 
 
Tjejsnackaren

Tjejsnackaren

16 december 2013 10:35

Låter väldigt spännande med den märkliga ringen, tänk om det verkligen var något från yttre rymden... :-)

Så till något helt annat: Jag har publicerat din insändare om de gamla talesätten på Tjejsnack nummer 51, men har tyvärr tappat bort ditt mail. För att kunna skicka honorar till dig behöver jag din postadress, så det vore toppen om du kunde maila mig den på gunilla.hedenby@allas.aller.se
Tack för att du vill medverka på Tjejsnack, jättekul!

Önskar dig och missarna en alldeles underbar jul och ett riktigt gott nytt år!
Kramar och tassklappar från oss!

http://allas.se/tjejsnack-med-gunilla-huslig-strid

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards