Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av inger Nilsson - 16 oktober 2013 22:07

Jag var på Plantagen och handlade en del växter. De hade 70% på perenna växter och lökar. Jag köpte två Kristtorn (Japansk järnek), en Himalajaen, två Trädgårdsenar, en vinröd Rosenrips, en Austinros och en massa lökar. Det tog en hel dag att få ner detta i jorden. Jag tycker det är jättekul att jobba med trädgården. Arbetet med Sinnenas trädgård får vara avslutat till våren kommer. Jag jobbar med ett nytt projekt som jag kallar Lunden. Det tar också lite tid att bära in ved till mina kaminer, men det blir en härlig värme när man eldar i dom. Jag har grusgångar av natursten som jag håller på att kantskära. Har man trädgård finns det alltid mycket att göra. Det tycker jag är bra. Det gäller att hålla igång vid min ålder. Att blogga håller också hjärnan igång. Jag kopierar allt jag skriver om. Kanske jag sätter ihop det till en bok. Jag skriver mycket om det som hände förr. Det kan väl vara kul för barnbarnen att läsa så småningom. Min tvillingsyster och jag brukar ta promenader eller cykelturer ibland. I går var vi till en liten sjö som heter Fräkensjön. Vi hade fika med oss, mysigt och gott. Nu är älgjakten igång så nu går man inte gärna ut i skogen. Det har kommit lite svamp nu. Hoppas att det inte fryser på utan man kan fortsätta att plocka svamp. Förr kunde man komma hem med stora hinkar fulla med gula kantareller. Nu är det inte särskilt gott om dom. Skogsmaskinerna och avverkningen i skogen förstör många svampställen. O, vilka spår maskinerna gör i skogen. Jag kommer ihåg när jag var liten att man fick såga ner träden för hand . Sedan fick hästen med vagn eller släde dra hem stockarna. Motorsågen kom väl på 40-talet. Det var väl en viktig och bra nyhet för de som jobbade i skogen. Vilka underbara höstfärger träden har nu. STANNA UPP OCH TA FÖR DIG AV SKÖNHETEN.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards