Direktlänk till inlägg 3 augusti 2013

30 grader varmt.

Av inger Nilsson - 3 augusti 2013 11:24

Steg upp tidigt och klippte gräset och fixade till mina blommor. Det var ett varmt och svettigt jobb. Jag har mycket att göra i min trädgård men det får vara till det blir ett svalare väder. Idag ska jag gå på kalas.Vi ska fira tre barnbarn. Festen hålls i den gamla ladan som håller på att renoveras till ett hus på 200 kvm. Det är min ena dotter och hennes man som jobbar utav bara den på semester och helger. Det blir ett av husen vid sjön. Mina barn har varsitt hus och min tvillingsyster har fyra flickor så det blir en hel del stugor vid torpet nära sjön. Min syster och jag är väldigt glada för att vi fick stycka av varsin tomt åt våra barn. Det var en hel del samtal med lantmätare och länstyrelsen däför att området ligger så nära sjön. Min son håller på att bygga sitt hus och min andra dotter har sitt hus klart. Jag bor kvar i mitt hus  med  stor trädgård och mycket blommor. Jag har bott permanent där sedan 1976, så jag har verkligen bott in mig där. Min sambo dog 2005 så det blev väldigt ensamt. Till glädje har jag mina barn och barnbarn. Vi ses ofta. Annars går jag och pratar med mina tre katter. Det är också en glädje när dom spinner och är keliga. Efter födelsedagsfesten blir det härliga dopp i den fina insjön med ett fint vatten som man kan dricka om man är törstig. Vår lilla sjö har förbindelse med Yngern som går till Nykvarn. Barnbarnen åker ring och vattenskidor. Det tycker dom är är jättekul. Det var ett tag sedan jag åkte vattenskidor. Badar gör jag varje dag. Vi har en stor fin brygga vid sjön. VAR LAT OCH HA DET SKÖNT I VÄRMEN. TÄNK INTE PÅ FLUGSKITEN I FÖNSTREN.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards