Alla inlägg den 29 juli 2013

Av inger Nilsson - 29 juli 2013 10:34

Idag är det mulet  väder men varmt och fuktigt. Jag välkomnar verkligen lite regn. Här är det jättetorrt. Det har varit en fin sommar och de sista veckorna väldigt varmt upp till 30 grader. Då blir det arbete i trädgården på morgonen och efter det  bad i sjön. Det blommar nu för fullt i min trädgård. Jag har en praktvädd som har blommor som är nästan svarta med lila stänk inuti. Den ser verkligen elegant ut. Det är roligt att blanda vanliga växter med en del rariteter. Min afrikanska lilja har just blommat. Det finns en bild på den i en tidigare blogg. Jag tycker mycket om aklejor som jag har i många olika skiftningar. Jag köpte en gul i höstas och den blommar för fullt nu. Luktärtorna doftar ljuvligt i olika färger. Svarta vinbären  är snart färdiga att plocka. Jag ska koka gele av dom. Sockerärtorna är också klara att plocka. De har varit fina i trädgården. Jag köpte de som blommde rött och violett. Frösådden av zinnia har gjort att jag har fått massor av blommor i olika färger. Blommorna har lite hårda blomblad och ser nästan lite konstgjorda ut. Zinnia är en av mina favoritar. Mina tre kissar vistas nu mest ute. Innan jag började att blogga satt jag och läste Land tillsammans med Vanilj en av mina katter. När jag sitter och läser kommer katterna upp och lägger sig på tidningen. Då är det keldags. Jag älskar mina katter. De är sociala och "pratsamma". Det är mysigt att  alltid ha något levande i huset. A HOME WITHOUT A CAT IS JUST A HOUSE.  

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards