Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Tomater

Av inger Nilsson - 9 juni 2013 19:06

Idag har det varit ett rejält åskväder med stora hagel. Så det blev innejobb istället för  trädgård. Jag har varit på studentfest. Vi firade ett av mina barnbarn. Det är roligt med alla glada människor. Nu har jag satt ut alla mina plantor i trädgården. Allt växer så det knakar. Klippning av gräset måste göras minst en gång i veckan. När jag vaknar på morgonen tar jag alltid mig en runda i trädgården och gläds åt allt som blommar och växer. Jag har så tätt med växter i rabatterna så jag behöver inte rensa ogräs. Jag har ogräs på andra ställen så det räcker. I sinnenas trädgård har jag satt upp ett konstverk som föreställer havet. Jag har slagit sönder en Höganäs kruka. Skärvorna har jag lagt ut i trädgården. Det är kul att pryda Sinnenas trädgård med olika saker. Tomatplantorna växer flera centimeter per dygn. När tvilingsyrran och jag var små gillade vi inte tomater. Då sa mormor ni ska få ett fat med socker att doppa tomaterna i. På så sätt lärde vi oss att tycka om tomater. Det är ett bra tips att få barn att äta tomater. Just nu sitter mina tre katter och äter kvällsmat. Alldeles bakom sitter skatan och väntar att det ska bli något över. Katterna bryr sig inte om skatorna. De har insett att det inte går att fånga dom och skatorna har förstått detta. Det är kul att studera dom. I morse vittjade jag nätet och fick fyra abborrar och två braxen. Jag kokade fisken åt katterna. De blir som tokiga när de känner fisklukten. Det blev en riktig fiskfest för Saffran, Lakrits och Vanilj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards