Alla inlägg den 31 mars 2013

Av inger Nilsson - 31 mars 2013 18:54

 

Hunden Nosslin


   

Påsk installation

Av inger Nilsson - 31 mars 2013 17:15

På påskafton har vi alltid KUCKELIKU. Vi träffades vid stugorna nära sjön. Mina barn ordnade lite påskkul. Vi började med en tipspromenad i skogen. Efter promenaden fikade vi i vävstugan. Vi var 16 pers. Sen ordnades det en agilitytävling. Jag var hund. Det var att hoppa slalom i ringar och mellan pinnar och krypa genom en tunnel. Jag fick ta det lugnt. Jag har ju armen gipsad. Vi gjorde också en påskinstallation med olika grejer bl. a. krattor, ok, bunkar, lyktor och en massa  andra grejor. Sedan var det prisutdelning. Vi köper några priser var så det räcker till alla. Vi avslutar kvällen med en god middag. Alla har lagat något gott. Vi var hos mig på Täppan. Alla stora högtider träffas vi hos mig. Det är barn och barnbarn och kanske några kompisar till mig och dom.

På påskafton hörde jag duvans  läte för första gången i år. Förra året hörde jag duvan den 14 mars. Tranan har jag varken hört eller sett  ännu. Det är så kallt på nätterna så snön smälter så sakta. Den vill man ha veck nu. DET SOM GÖMS I SNÖ KOMMER UPP I TÖ. HEJ FRÅN HUNDEN NOSSLIN. 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards