Alla inlägg den 28 februari 2013

Av inger Nilsson - 28 februari 2013 19:16

Härligt att solen skiner och det droppar från taket. Katterna söker upp soliga platser ute. Jag har varit och köpt jord och ska sätta om mina pelargonior och fuchsior. Dom har stått i mitt pumphus och har fått en massa vita stänglar. Jag har inte något dagsljus där, så blommorna kan inte grönska. När jag tar in dom så måste jag klippa bort de vita stänglarna. Jag har också köpt en del fröer som jag ska plantera. Men jag väntar lite för annars driver de för fort upp. Julrosorna  blommar. De är underbara blommor tycker jag. Ekorrarna boar. De kan få tre kullar ,den första nu i mars. Jag väntar på att tranorna ska komma. Förra året kom dom den 14 mars. Kråkorna bygger bon  i mina stora tallar. Det är otroligt att de kan flyga upp med så många och kraftiga grenar. Ibland på hösten blåser bona ner och då ser man en stor hög med  grenar. Hackspetten trummar högt på telefonstolparna, korpparet flyger och ger ifrån sig många olika läten. Det dröjer inte länge förrän det är full konsert ute. HÄRLIGT

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards