Alla inlägg den 1 januari 2013

Av inger Nilsson - 1 januari 2013 16:40

 Nyårsafton är för mig en härlig dag. Jag tycker att man kommer på rätt sida av året. Vädret var milt plus 6 grader. Det var nästan som en vårdag. Det bästa är att ljuset så småningom kommer åter och man kan glädjas åt att våren inte är så långt borta. När jag tittade i min almanacka så hade jag antecknat att jag hörde både tranans och duvans läte den 12 mars. Nyårsaftons kväll firade jag med min tvillingsyster och hennes sambo. Vi åt god mat. För mig är hummer ett måste på nyårsafton. Jag gav mig ikast med dom på eftermiddagen. Det som behövdes var en vass kniv, en nötknäckare och en hammare. Proffsigt, eller hur?  Jag fick dom snyggt itu med kniven och en sax. Knäckte klorna med en nötknäckare och en hammare. Sedan la jag dom på en plåt. Jag gjorde en röra av smör, ströbröd, vitlök, citron, salt och mixad peppar som jag täckte halvorna med. Tog med det till syrran och satte hummern och gratinerade den i en varm ugn. MUMS, MUMS, tyckte vi. Efter tolvslaget gick vi ut och tittade på fyrverkeriet som min yngsta dotter, hennes man och yngsta barnbarnet hade riggat. Dom bor bredvid min syster och håller på att bygga om ladan till ett  jättefint stort hus. Det  går fort för dom. De är jätteduktiga på att jobba. En trevlig nyårsafton. MAN KÄNNER SIG SOM TVÄTTAD OM HUVET. Det betyder när besvärligheter har klarats av.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards