Alla inlägg den 18 december 2012

Av inger Nilsson - 18 december 2012 14:04

Efter all snö som kommit med snöskottning och elavbrott får man nu tänka på julen. Jag har fast telefon och modem till datorn. När elen kom och gick i flera  omgångar gick spliten sönder. Jobbar jag med internet går inte telefonen. Så jag får antingen ha internet eller telefon. Tur att man har mobilen när det blir så här. Jag har ganska  dålig mottagning här så den fasta telefonen behövs. Allt  julpyssel i huset är klart. Tomtarna står på skåpet, de små husen med lysen i finns på hörnskåpet, kyrkan på verandan spelar stilla natt , granen är klädd och julblommarna  är så fina på borden. Jag har fått en speciell  Amaryllis av min dotter. Den heter White Nymph och ska ha vita  blommor lite fjärilslikna. Jag tror den står i full blom på julafton. Jag väntar med spänning på hur den kommer att se ut. Jag har varit på ICA och handlat. Vilken lista. Behöver man verkligen allt????? När jag växte upp var det skinka, lutfisk och risgrynsgröt, Jag tycker jättemycket om lutfisk. Men det är jag ensam om. Det får jag äta någon annan dag tillsammans med min tvillingsyster. Vi blir  femton pers på julafton, barn och barnbarn. Vi kommer överens om vilken mat respektive familj ska ha med sig. Det är bra att ha knytis. Jag kokar skinkan så jag får ett gott spad att doppa i. Det är bara jag och min dotters man som doppar i grytan. Utan dopp ingen julafton för mig. Jag ska göra egen sillsallad och senapssill. Omelett i ugnen är ett måste för barn och barnbarn. Jag gör en  trattkantarellstuvning till. Jag ska koka risgrynsgröt och göra Ris /a la Malta. I morgon ska jag baka matbröd och småkakor. Idag har jag plockat in en massa björkved i vedstugan, böja, sträcka, kasta  ingen extra motion behövs i dag. HUGG DIN EGEN VED, SÅ VÄRMER DEN DIG TVÅ GÅNGER. 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards