Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av inger Nilsson - 31 augusti 2012 13:44

Nu känner jag när det är en så regnig dag att jag får tid att blogga lite. Jag har haft grävarkillar här för att  gräva diken och lägga rör. Jag har en ganska vattensjuk tomt så jag hoppas att detta hjälper. På ett stycke av min trädgård har jag haft mycket sten och rötter så killarna fick planera den biten också. Där ska jag anlägga en sinnenas trädgård. Det kan låta lite pretantiöst men jag tycker det är kul att planera. Sinnenas trädgård skall tillgodose alla våra sinnen. Där ska finnas ätbart, växter som luktar gott, vackra blommor att se på, olika saker att upptäcka och kanske ett vindspel. Jag har köpt vinbärsbuskar och krusbärsbuskar och planterat. Jag har också satt två rhododendron buskar i skogskanten. Vid den stora stenen sätter jag olika sorters gräs och liljor. Jag har också flyttat dit en del växter från den övriga tomten som malva, studentnejlika,purpurklätt och aklejaruta. Jag ska också sprida ut en massa frön från borstnejlikor och digitalis. Sen får den biten vila till våren. Då ska det bli kul att se vad som klarat sig.SOLEN SKINER INTE ALLA DAGAR. I dubbel bemärkelse.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards