Alla inlägg den 15 juni 2012

Av inger Nilsson - 15 juni 2012 19:39

Regniga dagar är det bra att sortera i bokhyllorna och damma. Jag har varit med i en bokklubb sedan 60-talet. Det är synd att man inte kan spara alla böcker. De är verkligen ett tidsdokument. Vissa böcker har verkligen etsat sig fast i minnet. Över tiden har det verkligen blivit stor skillnad i språk och innehåll. Hade jag plats skulle jag ha ett litet bibliotek där man kunde sätta böckerna i tidsordning. Jag har också många läroböcker från min egen skoltid och lärartid. Vissa böcker skulle verkligen användas i undervisningen bl. a. Fogelströms  böcker som skildrar Stockholm i slutet av 1800-talet och framåt. Det är nog många ungdomar som idag inte vet hur livet levdes i Stockholm då. Idag har det varit solsken och jag har arrangerat mina blommor som står på trallar utanför min trappa. Det är jättehärligt att gå ut på furstubron och se alla underbara färger. Jag sätter mina krukor, hinkar och baljor högt och lågt. Emellan blommorna sätter jag olika gamla föremål som kannor, mått ,damejanger m.m.Idag har jag varit till min sambos grav på Dillnäs kyrkogård. Dillnäs kyrka är en gammal lantortskyrka omgiven av en stenmur. Den ligger högt med utsikt till en sjö och nedanför finns sädesfält i olika gröna färger. Utanför stenmuren betar mjölkkor. Man blir glad av att se så många kor ute.OM JAG FICK LEVA OM MITT LIV, SKULLE JAG RESA MED MINDRE PACKNING. JAG SKULLE BÖRJA GÅ BARFOTA TIDIGARE PÅ VÅREN OCH FORTSÄTTA TILL SENARE PÅ HÖSTEN. JAG SKULLE DANSA MER. JAG SKULLE ÅKA FLER KARUSELLER. JAG SKULLE PLOCKA  FLER MASKROSOR. Nadine Strain 82 år Louiseville Kentucky

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards