Alla inlägg den 6 mars 2012

Av inger Nilsson - 6 mars 2012 14:46

Oh, vad härligt med ljuset och solen. Vi har avverkat skog på en del av min tomt. Jag hade hjälp av två kunniga killar.Men oj, vad ris det blev. Vi var några stycken som hjälptes åt med att dra ris. Vi jobbade med riset i två dagar.Mitt barnbarn som är nio år hjälpte till hela tiden. Han var jätteduktig. Det blev en härlig skogsglänta med mycket sol. Jobbigt, men man är nöjd när arbetet är klart. Nu har jag tagit fram mina pelargonior och fuchsior från

vinterförvaringen. Blommorna har stått mörkt  från oktober. Jag har vattnat dom två gånger.Alla har klarat sig. 

 I mörkret har de skjutit långa vita stänglar som man klipper ner. Nu är det dags att sätta frön till de blommor som tar tid på sig. Det är Petunia, Zinnia och Luktärtor. Lite senare Tagetes och Solrosor. Solrosor är bra att förså för då hinner de bli stora och får fina blommor.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards